Foto-ilustracija: Foter/hegarty_david
Iako konzumiranje cigareta donosi mnogo vece opasnosti za zdravlje, poput rizika od raka ili srcanih bolesti, ljudi uglavnom ne prestaju da puše zbog straha od smrti, vec zbog sopstvene taštine.
Strucnjaci se nadaju da ce ovo otkrice pomoci dizajnerima da kreiraju efikasnije paklice za cigarete, buduci da, uprkos silnim porukama i fotografijama, veliki broj pušaca i dalje ne odustaje od ove štetne navike.
- Osam od deset pušaca želi da prestane. Zato bi sadržaji koji ce ozbiljno zabrinuti ciljne grupe mogli da imaju najviše efekta. Ukoliko znamo da odredeni brend cigareta ima odredenu grupu kupaca, recimo dame, mogli bismo da dizajniramo omote koji bi direktno uticali na njihov strah. To isto cine i oglašivaci – kaže Brajan Vilijams, profesor na britanskom Stirling univerzitetu.
Foto-ilustracija: Foter/TRF_Mr_Hyde
Za potrebe studije, Vilijams i njegove kolege sa Sent Endrjuz univerziteta analizirali su više od 19.000 odgovora onlajn ankete i reakcije pušaca na slike na pakovanjima cigareta.
Najviše uspeha imale su fotografije tumora vrata (80 odsto), pokvarenih zuba (77 odsto), pa tek onda obolelih pluca (72 odsto). Anketa je ukazala i da slike drugacije uticu na razlicite starosne grupe i polove. Žene su više bile zabrinute zbog uticaja cigareta na starenje kože, dok su muškarce najviše pogodile slike povezane sa impotencijom. Slike vezane za pluca i srce pogadale su uglavnom starije od 50 godina.
Foto-ilustracija: Foter/
markhillary
Vilijams smatra da taktika šokiranja pušaca nije jedini nacin borbe protiv pušenja.
- Nedostaju nam slike i poruke na pakovanjima cigareta koje, ne bi iskljucivo zastrašivale, vec bi ljude ohrabrivale da prestanu da puše - zakljucuje on.
(Telegraf.rs; kliX.ba)