Prica o Cockti, pocinje 1952. godine kada su zaposleni u kompaniji Slovenijavino poceli razvijati tajnu formulu prvog gaziranog pica u SFRJ.
Recepturu za Cocktu je uz pomoc brata Lea razvio Emerik Zelinka. Oni 1953. godine Cocktu prijavljuju i upisuju u knjigu Saveznog patentnog ureda u Beogradu i Patentnog ureda u Berlinu.
Ime Cockta izvedeno je iz reci koktel (coctail) jer se radi o mešavini ekstrakta šipka, limuna i ostalih vrsta lekovitog bilja. Naziv "Cockta Cockta" odnosi se na americku Coca-Colu.
U martu 1953. godine na skijaškim skokovima u Planici prvi put je predstavljeno novo pice po imenu "Cockta Cockta". Tu je važnu ulogu imala i cena jer je za flašicu Cockte od 0,25 l trebalo izdvojiti 30 dinara, što je bilo dosta manje nego što je tada koštala flaša piva.
Nakon uspešnog predstavljanja u Planici nastavljene je promocija. Slovenijavino je biltenom pozivala na kupovinu proizvoda Yugo Cockta. Naglašavali su da je pice dobro za decu, mlade i ljubitelje bezalkoholnih pica. Ugostiteljima su preporucili da je mešaju sa razlicitim alkoholnim picima, i to pivom, vinom, vermutom, rumom...
Vec tada su naglašavali da je "Cockta Cockta" patentirani proizvod kompanije koja ima zašticene sve oblike ambalaže, od flaša, sanduka, zatvaraca "jasta" do boje: svetlo plave poput letnjeg neba, žute poput sunca i crne za slova koja prikazuje kontraste senki.
Cockta je do danas nekoliko puta promenila spoljni izgled. Više puta su joj menjali dizajn, ali su se uvek ponovo vracali prvobitnom obliku. Razvojem ambalaže Cockta je takode punjena u evroboce, plasticne flaše i limenke.
U prvoj godini, svega nekoliko meseci uspešne akcije u Planici, Slovenijavino je prodala cak cetiri miliona flašica Cockte. Proizvodnja je obuhvatala proizvodnju sirupa i punjenje pripremljenog napitka.
Pored prodaje sirupa kompanijama sa kojima je Slovenijavino saradivalo, drugi razlog za povecanje prodaje Cockte posle 1963. godine bila je izgradnja prve punionice za punjenje bezalkoholnih pica u Beogradu.
Tako je 1967. godine u tadašnjoj Jugoslaviji postojalo vec 90 licenciranih proizvodaca koji su godišnje napunili više od 75 miliona flaša Cockte, ali je upravo zbog toga njen kvalitet bio pod znakom pitanja.
Posledica je bila opadanje prodaje i proizvodnje, a istovremeno na jugoslovensko tržište agresivno prodiru Coca-Cola i Šveps.
U odgovoru na to 1974 godine su promijenili su spoljni izgled i Cockta je ponovno osvojila korisnike kao pice od prirodnih sastojaka koje gasi žed, pije se s ledom i postaje domace pice s tradicijom. Tada je nastao i jedan od prepoznatljivih slogana: Cockta, pice vaše i naše mladosti.
Povodom 30-godišnjice Cocktu pocinju puniti i u plasticne flaše. Dizajneri životnog puta Cockte sve su se ove godine vracali na njenu polaznu tacku, u Planicu. Tako su i njen nov spoljni izgled, dizajniran 1988. godine povodom 35-godišnjice Cockte, predstavili upravo u Planici.
Do tada se Cockta pila iz staklenih i plasticnih flaša i iz caša, a od tada i iz limenki. Punjenje Cockte 1995 godine ponovo preuzima tvrtka Slovenijavino koja je crveno-žutom izgledu dodala još i plavu boju.
Do znacajnije promene dolazi 2000. godine kada robnu marku Cockta kupuje Kolinska, a hrvatska Atlantic Grupa 2010. godine kupuje celu kompaniju Droga Kolinska d.d, prenosi Poslovni dnevnik.
klizne kapije
klizne kapije
klizne kapije
klizne kapije
klizne kapije
klizne kapije
klizne kapije
klizne kapije
klizne kapije
klizne kapije