Cene avionskih karata treba da budu srazmerna težini putnika, jer potrošnja goriva zavisi od težine aviona, smatra jedan norveški ekonomista. Guliver/Getty images/Thinkstock
Smanjenjenje težine aviona za samo jedan kilogram dovodi do uštede goriva do 3.000 dolara godišnje, a samim tim smanjuje se i emisija ugljen monksida, tvrdi Norvežanin Barat Bat u studiji objavljenoj u casopisu Revenju end Prajsing menadžment.
"Težina i prostor imaju mnogo veci znacaj za aviosaobracaj nego za sve ostale vrste transporta, i avioprevoznici bi trebalo o tome da povedu racuna", tvrdi naucnik.
Bat predlaže tri moguca modela naplate avionskih karata.
Jedna od mogucnosti je naplata karata u zavisnosti težine putnika zajedno sa njegovim prtljagom.
Druga je da se odredi osnovna cene karte za prosecnu teženu, dok bi se za svaki kilogram iznad tog proseka placalo dodatno.
I poslednja mogucnost je odredivanje osnovne cene karte za putnike prosecnih težina dok bi onima koji su lakši bila smanjena cena a za one teže uvecana.
Težina putnika se ne bi sistemastski proveravala na aerodromu vec bi se po principu slucajnog uzorka proveravali pojedini putnici, i ukoliko se otkrije da su dati lažni podaci, naplacivale bi se kazne.
Nešto slicno, kako prenosi AP, mala samoanska aviokompanija Samoa Er (Samoa Air) planira da sprovede u delu.
Naime, ova aviokompanija namerava da zapocne proces naplate karata na osnovu težine putnika i njegovog prtljaga, prema cemu ce, zavisno od leta, svaki kilogram koštati izmedu 93 centa do 1,06 dolara.
To znaci da ce prosecan Amerikanac, težine 88 kilograma, i sa prtljagom od 16 kilograma, morati da plati 97 dolara za kartu u jednom pravcu izmedu glavnog grada Apije, na Samoi i glavnog grada Pago Pago Americke Samoe.
(Tanjug)