Cips i gazirani sok izazivaju zavisnost i to nije bez razloga - proizvodaci hrane koriste svu raspoloživu nauku i tehnologiju da bi nas naveli da kupujemo što više njihovih proizvoda. Otkrivamo vam neke od njihovih trikova.
Novinar Majkl Mos u svojoj novoj knjizi "So, šecer, mast" otkrio je tajne industrije hrane. Vecinu stvari vec znamo: Ekstremno slana, masna i slatka hrana stvarno stvara zavisnost. Ono što je manje ocigledno su neverovatno detaljni metodi kojima proizvodaci navode kupce da kupuju sve više i više njihovih proizvoda.
Evo cime se sve te kompanije vode, da bi ljudi kupovali što više njihovih proizvoda:
1. Naše ponašanje u supermarketu
Koka kolina studija iz 2005. pokazala je da su ljudi skloni da se kroz supermarket krecu u smeru suprotnom od kazaljki na satu, od nazad ka napred. Tako da ce ovo gazirano pice biti izloženo napred sa desne strane da vam skrene pažnju kada udete, a glavne police sa koka kolom bi trebale da budu u zadnjem delu radnje, sa desne strane.
***Nocna dijeta: Trošite kilograme dok spavate
2. Trust mozgova i najsavremenija tehnologija
Kompanija Frito-Lej, na primer, ima istraživacki tim od skoro 500 naucnika posvecenih finom podešavanju svojih grickalica da bi bile maksimalno ukusne.
Cak koriste i spravu od 40,000 dolara koja simulira žvakanje, da bi postigli idealan nivo hrskavosti njihovog cipsa. Jedna studija je pokazala da ljudi ocenjuju cips koji glasno krcka kao ukusniji.
3. Bez preterivanja
Koka kolini naucnici pažljivo su podesili ukus ovog pica da bi bio razlicit, ali ipak "zaboravljiv" zbog toga što se naši jezici umore od jacih, prepoznatljivijih ukusa. Ona je miks arome (vanila, citrusi, zacini), ukusa (slatkoca, kiselost) i teksture (gaziranost).
***Posledice po zdravlje: Zbog ljutnje bole leda, glava i srce
4. So, šecer, mast
Studije su pokazale da so ponekad stvara zavisnost na isti nacina kao cigarete ili teške droge, a kompanije koje proizvode hranu dodaju je u svoje proizvode u neverovatnim kolicinama.
Za razliku od šecera, koji sve bebe vole od rodenja, so je steceni ukus. Deca koja su izložena slanoj hrani pre navršenih šest meseci više ce voleti slanu hranu od slatke, a deca koja nisu nece. O štetnosti šecera vec je dosta bilo reci.
Masti se dodaju, jer je otkriveno da pokrecu slicnu reakciju u mozgu kao kokain, da bi zamaskirala neprijatne ili jake ukuse (koji su cesto posledica procesa proizvodnje), i produžila trajanje namirnica.
5. Direktori kompanija koje proizvode hranu NE jedu svoje proizvode
Džon Raf, iz najveceg americkog proizvodaca hrane Kraft, odrekao se slatkih pica i masnih grickalica. Bob Lin iz komapnije Frito-Lej izbegava krompirov cips, iako ga njegova kompanija pravi. Hovard Moskvic, inžinjer gaziranih pica, ne pije gazirana pica.
6. Direktori Koka kole smatraju da su potrošaci koji piju više od dve ili tri konzerve na dan "teški korisnici"
Što znaci da oni donose najviše novca kompaniji i da je na na njih upuceno najviše marketinških napora.
***Da li pijete previše? Iznenadujuca istina
(buzzfeed, Foto: Gulliver/Thinkstock)
Izvor: S media, Foto: Gulliver/Thinkstock