Srbija, 13:50, 17.04.2013.
KRALJEVO - Zahvaljujuci metodi akceleracije, deci koja su talentovana za nauku, umetnost ili sport, omogucen je raniji upis u školu ili preskakanje razreda kakvu priznaje naš sistem obrazovanja.
Pedagozi i psiholozi ipak upozoravaju da nisu sva deca fizicki i mentalno sposobna za druženje i pohadanje nastave sa starijim ucenicima, zbog cega emocionalno pate i povlace se u sebe.
Ukoliko bilo koje dete pokaže neki izraziti talenat ili je motivisano da uci mnogo više nego ostali ucenici, naše školstvo ce mu omoguciti da preskoci barem jedan razred.
Trinestogodišnja Tamara Rogovic se ni po cemu ne razlikuje od ostalih ucenika, osim što ce ove školske godine završiti dva razreda. Ona je jedina ucenica u Kraljevu ciji su roditelji prihvatili da završi osnovnu školu po metodi akceleracije.
"Tamara je na kraju prvog polugodišta, tokom januara meseca, polagala ispite iz sedmog razreda. Naravno, sve ih je uspešno položila i sada je ucenik osmog razreda. Ispite iz osmog razreda polagace na kraju ove školske godine", kaže direktorka Osnovne Škole "Kraljevacki bataljon" Marina Vucinic.
Istraživanja su pokazala da je akceleracija dobar metod za talentovanu decu, jer su ona odgovornija i postižu mnogo bolji uspeh u školi.
Tamarina majka Ljiljana Miloševic kaže da bi preporucila, kao jedan dobar program, program akceleracije.
"To je zaista nešto što prati evropske standarde i što omogucava dacima, koji su sebe vec tako rano pronašli, da idu putevima koji su za njih primereni", istice Miloševiceva.
Tamara je vrlo rano pokazala sklonost za slikanje i crtanje. Njeni roditelji su odlucili da joj u tome pruže svu potrebnu potporu. Sa njom vec godinama radi likovni pedagog.
Akademska slikarka Sladana Miljkovic misli da bi roditelji koji imaju talentovanu decu trebalo da slede Tamarin primer i da ulažu u decu.
Tamara kaže da joj nikad nije dosadno da crta po ceo dan.
Kada je u pitanju preskakanje razreda, roditelji moraju o tome da se posavetuju sa školskim psiholozima koji ce proveriti da li su njihova deca socijalno i emotivno zrela za takav korak. Treba poci, kako kažu, samo od toga da deca više nece odgovarati za ocene, nego polagati ispite vec u osnovnoj školi.